Friday, November 27, 2009

Pemuda PAS Perak lancar kempen RM1 untuk Pasukan Seladang - Harakah Daily


IPOH, 18 Nov: Dewan Pemuda PAS Negeri Perak melancarkan Kempen Seringgit (RM1) untuk Tabung Bantuan kepada Persatuan Bolsepak Perak bagi memastikan pasukan terus hidup dan berkembang.

Pemuda PAS Perak akan merancang beberapa perlawan an bolasepak amal bagi tujuan tersebut dan akan menggerakkan seluruh peminat, penyokong dan rakyat Negeri Perak yang cintakan sukan bolasepak ini untuk sama-sama membantu.

Demikian kata Bendahari Pemuda PAS Perak, Zairul Azrun Abidin dalam satu kenyataannya.

Baru-baru ini, Pemuda PAS Perak telah berbincang dengan Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Perak, Datuk Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin.

Ia dibuat bukan dengan sebarang sentimen politik tetapi perbincangan atas semangat kesukanan yang tinggi demi pembangunan bolasepak di Perak khasnya.

Mereka sedar bahawa berjuta peminat bolasepak yang berada di luar sana akan merindui sentuhan Pasukan Bolasepak Perak atau Pasukan Seladang ini yang pernah menempah sejarah yang membanggakan.

Namun dengan beberapa syarat tambahan baru daripada Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Pasukan Bolasepak Perak mungkin tidak dapat beraksi pada Liga Super musim baru ini.

"Kami jelas dengan kekangan isu pembayaran kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (HASIL) dan juga Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang telah FAM ketatkan di dalam syaratnya yang perlu dijelaskan.

"Ia boleh menyebabkan Pasukan Bolasepak Perak tidak layak menyertai Liga Super kali ini. Pemuda PAS Perak juga yakin Persatuan Bolsepak Perak akan memastikan isu pembayaran ini di selesaikan dengan segera," katanya.

No comments:

Post a Comment